Komerční banka mění ceník. Po vzoru ostatních bank se zaměří na digitalizaci

Komerční banka mění ceník. Po vzoru ostatních bank se zaměří na digitalizaci
  • Nový ceník bude platný od 1. ledna 2024
  • Zdraží především papírové služby a úkony na pobočkách
  • K dispozici budou i zcela nové produkty KB+

Komerční banka podobně jako většina její konkurence přistoupila ke změně ceníku. Po vzoru ostatních bank se chce zaměřit zejména na digitalizaci a snížit tak své náklady.

Klienti mohou očekávat změnu poplatků u služeb prováděných přímo na pobočce nebo papírově. Zároveň banka představila i nové produkty KB+, s nimiž chce cílit na širší škálu klientů.

Cílem je digitalizace a online služby

V posledním roce se většina bank zaměřila na digitalizaci, díky čemuž lze snížit náklady a zrychlit většinu služeb. Stejnou strategii zvolila i Komerční banka, která se rozhodla navýšit poplatky, zejména u služeb poskytovaných mimo internetové bankovnictví či mobilní aplikaci. Nový ceník přitom bude platný od 1. ledna 2024.

V první řadě zdraží zasílání papírových výpisů, a to z 60 na 100 Kč. Ke změnám však dojde i u platebních a kreditních karet. Jedná se konkrétně o nestandardní služby jako je změna vybraných parametrů, za níž klienti zaplatí 100 Kč.

Jakékoliv úkony provedené prostřednictvím Kontaktního centra, Expresní linky či pobočky zdrží z 29 Kč na 100 Kč. Naopak expresní zaslání a osobní převzetí karty či PINu zlevní na 1 000 Kč.

Nová éra banky s produkty KB+

Komerční banka je obecně považována za tradiční banku, což vedlo k úpadku počtu nových klientů. Právě proto se banka rozhodla přijít s novými produkty KB+, které nabízí výhodnější ceník i jednoduchou správu online.

Zatímco starší produkty byly často zatíženy poplatky za vybrané transakce či okamžité platby, nové tarify nabízí již většinu služeb online zdarma.

Nový ceník určený pro KB+ produkty bude platný buď pro nové klienty, nebo klienty, jež banka vyzve k převodu dříve sjednaných produktů na nový ekvivalent z balíčku produktů KB+. Banka plánuje postupně převést všechny své klienty, ale proces je prozatím pomalý.

Pokud se stávající klienti nechtějí řídit ceníkem pro starší produkty, mohou si sjednat nové produkty sami v mobilní aplikaci, přičemž není možné převedení čísla účtu či platebních karet. Samotný ceník pro KB+ je přehlednější a neobsahuje celou řadu dříve nabízených služeb.

Většina z nich však byla sjednocena pod různé balíčky služeb, nebo jsou poskytovány zdarma – jedná se například o okamžité platby či platby na kontakt.

O autorovi

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *