Úvěry Hello bank! převezme Česká spořitelna. Co mohou klienti očekávat?

Úvěry Hello bank! převezme Česká spořitelna. Co mohou klienti očekávat?
  • Hello bank! rozhodla o odchodu z ČR již v dubnu tohoto roku
  • Česká spořitelna převezme úvěrové portfolio o hodnotě 8,8 miliard Kč
  • Převedeny budou pouze spotřebitelské úvěry a kreditní karty

Mateřská společnost Hello bank! již v dubnu letošního roku rozhodla o postupném stažení banky z českého trhu. Celý proces samozřejmě zahrnuje převedení jednotlivých produktů k jiným poskytovatelům. Aktuálně se společnosti podařilo vyjednat převedení úvěrového portfolia banky k České spořitelně. Důvodem je především velikost banky a její rozrostlá síť poboček napříč ČR.

Převedeny budou pouze spotřebitelské úvěry

Hello bank! působila na českém trhu teprve od roku 2017. Podle její mateřské společnosti BNP Paribas Personal Finance se jí tu nějak zvlášť nedařilo, a proto začátkem dubna rozhodla o jejím odchodu. Od té doby se společnost snaží vyjednávat o tom, kdo převezme klienty či jednotlivé finanční produkty.

Po několika měsících se podařilo dohodnout s Českou spořitelnou o převedení spotřebitelských úvěrů. Úvěrové portfolio s přibližnou hodnotou 8,8 miliardy Kč bude obsahovat i kreditní karty. Transakce však zatím nebyla schválena regulatorními orgány.

Klienti se nemusí ničeho obávat

Podle samotných slov banky se klienti nemusí ničeho obávat. Ke 3. dubnu letošního roku bylo pouze pozastaveno sjednávání nových produktů, včetně běžných a spořících účtů. Již sjednané produkty je však možné stále spravovat bez jakýchkoliv omezení. Neměnné jsou také služby HelloPay či pojištění.

Podle webu banky dojde k postupnému ukončování běžných i spořících účtů, a to od 1. července. Od zmíněného data již nejsou vklady úročeny. Banka tak doporučuje před ukončením běžného účtu převést veškeré prostředky k jiné bance. O výplatu prostředků mohou požádat i klienti, u jejichž účtu již probíhá výpověď nebo byl účet zcela ukončen.

Ohledně převodu spotřebitelských úvěrů či kreditních karet k České spořitelně budou klienti informováni s předstihem. V praxi by se pro ně však nemělo nic změnit. Jediné, na co si budou muset zvyknout je prostředí nové banky a odlišné fungování internetového bankovnictví.

O autorovi

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *